Wednesday, March 1, 2017

SURAT DARI EKSEKUTIF BANK

Surat eksekutif bank....

I'm mother of 4 sons. Working with a bank, suami pun bekerja di bank. Suami saya Asst. Branch Manager & saya sendiri Branch Operations Manager. Sebelum ini hidup dalam zon selesa, tidak merasa terdesak untuk berubah. Sehinggalah suami diserang stroke buat kali ke-3 pada last December. Sejak itu suami cuti sakit dengan gaji penuh. Yakin suami akan sembuh seperti sebelum ini, kami tetap sambil lewa dan tidak melakukan apa-apa persediaan untuk masa akan datang. 
Suami diserang stroke sekali lagi pada May, kali ini agak teruk mungkin kerana terlalu tertekan bila mendapat surat Prolonged Illness dan setengah bulan gaji dipotong mulai Jun sehingga December 2015. Jika masih belum pulih dalam jangkamasa yang diberikan hanya medical benefits akan diberikan itupun hingga December 2016 after that, pandai-pandai sendiri la. 
Mungkin terlalu kecewa dan terkejut suami kerana setelah berpuluh tahun berbakti, tiba-tiba disingkir dengan cara 'terhormat' menyebabkan suami longlai. Sejak May saya terpaksa mengambil cuti tanpa gaji utk merawat suami.
Believe it or not, we do not have any saving. Despite both of us working with bank industry for years. Berkat terlalu lama 'bertelur' dalam comfortzone, yang cukup bulan check akaun gaji masuk. Kami memang langsung tidak bersedia untuk semua ini.
Puan RB


-----
Nasihat Konsulasi Percuma
Dapatkan Plan Takaful Dari AIA Public Takaful Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - Mohd Nasri Ramli

No comments:

Post a Comment

Google